Что такое код spawnl spawnvpe

команды spawnl и mode

Я хочу использовать spawnl для восстановления сеанса терминала DOS после завершения моего приложения, я делаю следующее:

mpcszCOM содержит COM2

В обоих случаях intRC содержит -1, у меня одноступенчатое выполнение, и похоже, что эти команды выполняются должным образом, чего я не сделал?

Я использую ROM-DOS версии 6.22 на встроенной платформе PC104.

Я проверяю perrror и используя strError, фактическая ошибка:

Но почему? Путь настроен до запуска приложения, а mode.com доступен из командной строки в той же папке, что и приложение.

Пробовал использовать spawnlp вместо spawnl, не получал такой же ошибки.

По какой-то причине я не понимаю, даже если путь настроен правильно, приложение возвращало «Нет такого файла или каталога», поэтому я изменил приложение, чтобы включить путь, и это решило проблему.

Как убить процесс запускаемый spawnl

25.08.2014, 10:49

Как убить процесс?
Как убить процесс с помощью программы(консольного приложения)?

Как убить процесс порожденный _beginthread()?
Как убить процесс порожденный _beginthread()? Добавлено через 28 минут CloseHandle() достаточно?

Spawnl и блокнот
Нужно, используя spawnl, открыть текстовый файл в блокноте. Типа такого: spawnl(_P_WAIT.

Как убить процесс?
Как убить процесс (скайпа) на C#?

команды spawnl и mode

Я хочу использовать spawnl для восстановления сеанса терминала DOS после завершения приложения, я делаю следующее:

mpcszCOM содержит COM2

В обоих случаях intRC содержит -1, у меня одношаговое выполнение и не похоже, что эти команды выполняются должным образом, что я не сделал?

Я использую ROM-DOS версии 6.22 на встроенной платформе PC104.

Я проверил с perrror и с помощью strError, фактическая ошибка:

Но почему? Путь устанавливается до запуска приложения, и mode.com доступен из командной строки в той же папке, что и приложение.

Пробовал использовать spawnlp вместо spawnl, лучше не будет той же ошибки.

Решение

По причине, которую я не понимаю, даже если путь настроен правильно, приложение возвращало «Нет такого файла или каталога», поэтому я изменил приложение, добавив путь, и это решило проблему.

spawn functions

create and execute a new child process

Synopsis:

Description:

The spawn. functions create and execute a new child process, named by path or file (depending on the form of the function used).

If the new process is a shell script, the first line must start with #!, followed by the path and arguments of the shell to be run to interpret the script. The script must also be marked as executable.

The shell, sh, has a limit of 10 open file handles.

The arguments are defined as follows:

int mode the mode for parent, as described below const char *path the filename for the process to run, including the path const char *file the filename for the process to run, without the path const char *arg0. *argn arguments to pass to the new process char *const argv[] an array of arguments to pass to the new process char *const envp[] an array of environment strings for the new process

The value of mode determines how the program is loaded, and how the invoking program will behave after the invoked program is initiated:

P_WAIT The invoked program is loaded into available memory, is executed, and then the original program resumes execution. P_NOWAIT Causes the current program to execute concurrently with the new child process. P_NOWAITO Causes the current program to execute concurrently with the new child process. The wait() function cannot be used to obtain the exit code. P_OVERLAY The invoked program replaces the original program in memory and is executed. No return is made to the original program. This is equivalent to calling the appropriate exec. function.

There are various forms of the spawn. functions:

  • The l form of the spawn functions (spawnl. ()) contain an argument list terminated by a NULL pointer. The argument arg0 should point to a filename that is associated with the program being loaded.
  • The v form of the spawn functions (spawnv. ()) contain a pointer to an argument vector. The value in argv[0] should point to a filename that is associated with the program being loaded. The last member of argv must be a NULL pointer. The value of argv cannot be NULL.
  • The p form of the spawn functions (spawnlp. (), spawnvp. ()) use paths listed in the PATH environment variable to locate the program to be loaded provided that the following conditions are met:
    • The argument file identifies the name of program to be loaded.
    • If no path character (/) is included in the name, an attempt is made to load the program from one of the paths in the PATH environment variable.
    • If PATH is not defined, the current working directory is used.
    • If a path character (/) is included in the name, the program is loaded as in the following point.
  • If a p form of the spawn functions is not used, path must identify the program to be loaded, including a path, if required. Unlike the p form of the spawn functions, only one attempt is made to locate and load the program.
  • The e form of the spawn functions (spawn. e()) pass a pointer to a new environment for the program being loaded. The argument envp is an array of character pointers to null-terminated strings. The array of pointers is terminated by a NULL pointer. The value of envp cannot be NULL, but envp[0] can be a NULL pointer, if no environment strings are passed.

An error is detected when the program cannot be found.

Arguments are passed to the child process by supplying one or more pointers to character strings as arguments in the spawn. call.

The arguments may be passed as a list of arguments (spawnl(), spawnle(), spawnlp() and spawnlpe()) or as a vector of pointers (spawnv(), spawnve(), spawnvp() and spawnvpe()). At least one argument, arg0 or argv[0], must be passed to the child process. By convention, this first argument is a pointer to the name of the program.

If the arguments are passed as a list, there must be a NULL pointer to mark the end of the argument list. Similarly, if a pointer to an argument vector is passed, the argument vector must be terminated by a NULL pointer.

The environment for the invoked program is inherited from the parent process when you use the spawnl(), spawnlp(), spawnv() and spawnvp() functions. The spawnle(), spawnlpe(), spawnve() and spawnvpe() functions allow a different environment to be passed to the child process through the envp argument. The argument envp is a pointer to an array of character pointers, each of which points to a string defining an environment variable. The array is terminated with a NULL pointer. Each pointer locates a character string of the form:

that is used to define an environment variable. If the value of envp is NULL, then the child process inherits the environment of the parent process.

The environment is the collection of environment variables whose values have been defined with the QNX export shell command, the env utility, or by the successful execution of the putenv() or setenv() function. A program may read these values with the getenv()function.

You can use qnx_spawn_options to specify default options for the spawned process, such as the priority and scheduling algorithm.

If you want files opened by the parent process to be closed in the child, use fcntl() to set the FD_CLOEXEC file-descriptor flag before spawning the new process.

Returns:

When the value of mode is P_WAIT, then the return value from spawn. is the exit status of the child process.

When the value of mode is P_NOWAIT or P_NOWAITO, then the return value from spawn. is the process ID of the child process. To obtain the exit code for a process spawned with P_NOWAIT, you must call the wait() function, specifying the process id. The exit code cannot be obtained for a process spawned with P_NOWAITO.

When the value of mode is P_NOWAITO and the process is being spawned on a remote node, then the return value from spawn. is 0 on success.

When an error is detected while invoking the indicated program, spawn. returns -1, and errno is set to indicate the error.

Errors:

See the qnx_spawn() function for a description of possible errno values.

Examples:

The preceding invokes myprog as if

myprog ARG1 ARG2

had been entered as a command to QNX . The program will be found if myprog is found in the current working directory.

The preceding invokes myprog as if

myprog ARG1 ARG2

had been entered as a command to QNX. The program will be found if myprog is found in the current working directory. The QNX environment for the invoked program will consist of the three environment variables SOURCE, TARGET and lines.

The preceding invokes myprog as if

myprog ARG1 ARG2

had been entered as a command to QNX . The program will be found if myprog is found in the current working directory.

Что такое код spawnl spawnvpe

Header File

Category

Process Control Routines

Prototype

int spawnl(int mode, char *path, char *arg0, arg1, . argn, NULL);

int _wspawnl(int mode, wchar_t *path, wchar_t *arg0, arg1, . argn, NULL);

int spawnle(int mode, char *path, char *arg0, arg1, . argn, NULL, char *envp[]);

int _wspawnle(int mode, wchar_t *path, wchar_t *arg0, arg1, . argn, NULL, wchar_t *envp[]);

int spawnlp(int mode, char *path, char *arg0, arg1, . argn, NULL);

int _wspawnlp(int mode, wchar_t *path, wchar_t *arg0, arg1, . argn, NULL);

int spawnlpe(int mode, char *path, char *arg0, arg1, . argn, NULL, char *envp[]);

int _wspawnlpe(int mode, wchar_t *path, wchar_t *arg0, arg1, . argn, NULL, wchar_t *envp[]);

int spawnv(int mode, char *path, char *argv[]);

int _wspawnv(int mode, wchar_t *path, wchar_t *argv[]);

int spawnve(int mode, char *path, char *argv[], char *envp[]);

int _wspawnve(int mode, wchar_t *path, wchar_t *argv[], wchar_t *envp[]);

int spawnvp(int mode, char *path, char *argv[]);

int _wspawnvp(int mode, wchar_t *path, wchar_t *argv[]);

int spawnvpe(int mode, char *path, char *argv[], char *envp[]);

int _wspawnvpe(int mode, wchar_t *path, wchar_t *argv[], wchar_t *envp[]);

The functions in the spawn. family create and run (execute) other files, known as child processes. There must be sufficient memory available for loading and executing a child process.

The value of mode determines what action the calling function (the parent process) takes after the spawn. call. The possible values of mode are

path is the file name of the called child process. The spawn. function calls search for path using the standard operating system search algorithm:

  • If there is no extension or no period, they search for an exact file name. If the file is not found, they search for files first with the extension EXE, then COM, and finally BAT.
  • If an extension is given, they search only for the exact file name.
  • If only a period is given, they search only for the file name with no extension.
  • If path does not contain an explicit directory, spawn. functions that have the p suffix search the current directory, then the directories set with the operating system PATH environment variable.

The suffixes p, l, and v, and e added to the spawn. «family name» specify that the named function operates with certain capabilities.

Each function in the spawn. family must have one of the two argument-specifying suffixes (either l or v). The path search and environment inheritance suffixes (p and e) are optional.

For example:

  • spawnl takes separate arguments, searches only the current directory for the child, and passes on the parent’s environment to the child.
  • spawnvpe takes an array of argument pointers, incorporates PATH in its search for the child process, and accepts the envp argument for altering the child’s environment.

The spawn. functions must pass at least one argument to the child process (arg0 or argv[0]). This argument is, by convention, a copy of path. (Using a different value for this 0 argument won’t produce an error.) If you want to pass an empty argument list to the child process, then arg0 or argv[0] must be NULL.

When the l suffix is used, arg0 usually points to path, and arg1, . argn point to character strings that form the new list of arguments. A mandatory null following argn marks the end of the list.

When the e suffix is used, you pass a list of new environment settings through the argument envp. This environment argument is an array of character pointers. Each element points to a null-terminated character string of the form

where envvar is the name of an environment variable, and value is the string value to which envvar is set. The last element in envp[] is null. When envp is null, the child inherits the parents’ environment settings.

The combined length of arg0 + arg1 + . + argn (or of argv[0] + argv[1] + . + argv[n]), including space characters that separate the arguments, must be less than 260 bytes for Windows (128 for DOS). Null-terminators are not counted.

When a spawn. function call is made, any open files remain open in the child process.

Return Value

When successful, the spawn. functions, where mode is P_WAIT, return the child process’ exit status (0 for a normal termination). If the child specifically calls exit with a nonzero argument, its exit status can be set to a nonzero value.

If mode is P_NOWAIT or P_NOWAITO, the spawn functions return the process ID of the child process. The ID obtained when using P_NOWAIT can be passed to cwait.

On error, the spawn. functions return -1, and the global variable errno is set to one of the following values:

Fallout 4 «Портативный спавнер НПС / Portable NPC Spawner»

Этот мод позволяет создавать большинство НПС Fallout 4. Я сделал этот мод для создания НПС войн без необходимости поиска кодов в консоли или интернете. В настоящее время доступен спаун любого ванильного НПС или создания. Я также добавил несколько случайных НПС, как гангстеры или охрана Даймонд-сити.

Используйте консольные команды «TAI» и «TCAI» перед созданием, чтобы НПС не нападали на вас и друг на друга. Используйте «TFC», чтобы войти в режим свободной камеры и наблюдать за битвой на безопасном расстоянии.

Я оставил ящик с голозаписью в погребе в Сэнкчуари, смотрите скриншоты.

Spawn в определённой области

Приветствую, как реализовать спавнер, что бы он спавнил объекты в заданной пощаде?

Использую вот такой вот код, но спавнит он именно в координатах 0-40, никак не перед объектом.

1 ответ 1

Ну наверное тебе нужно как раз отталкиваться от позиции объекта во всех координатах. То есть по x и z тоже. Примерно как-то так:

Длина, кстати, будет «length»

Всё ещё ищете ответ? Посмотрите другие вопросы с метками c# unity3d или задайте свой вопрос.

Похожие

Подписаться на ленту

Для подписки на ленту скопируйте и вставьте эту ссылку в вашу программу для чтения RSS.

дизайн сайта / логотип © 2020 Stack Exchange Inc; пользовательское содержимое попадает под действие лицензии cc by-sa 4.0 с указанием ссылки на источник. rev 2020.11.13.35419

Тема: Запрещаем Spawn игрока по нажатию на Spawn при входе

Показано с 1 по 10 из 27

Опции темы
Поиск по теме
Отображение
  • Линейный вид
  • Комбинированный вид
  • Древовидный вид

Запрещаем Spawn игрока по нажатию на Spawn при входе

Привет ребятки, тысячу(А то и больше) лет не выкладывал мануалы/уроки/моды и прочую фигню. Ну да ладно, наверное все заметили, что при нажатии на Spawn например на диалоге входа/регистрации игрок спавнился, все пытались хоть как то убрать кнопки, но в конечном итоге это было кодоё***во, кто играет на Samp-Rp заметили, что при нажатии Spawn игроку выводит сообщение о том, что необходимо авторизоваться и при этом игрока не спавнило, и диалог не пропадал, немного покопавшись в документации SA-MP Wiki(А копаюсь сейчас только там и sa-mp forums, ибо не признаю уже российские порталы, с помощью документации, получил античит на закрытые двери как на samp-rp и ещё многие полезности) обнаружил ещё один коллбэк OnPlayerRequestSpawn, который как раз таки отвечает за кнопку Spawn, и немного поразмыслив и обдумав, написал изи код, который выполнит такую же функцию как на SRP, и так начнем.
Если у вас есть коллбэк OnPlayerRequestSpawn, просто заменить на мой, в ином случае, добавьте:

? Да потому что мы останавливаем коллбэк, чтобы код не выполнялся дальше, тогда как return true; только говорит о том, что все норм, можно спавнить. gPlayerLogged замените на свою проверку логина(Есть такая фигня, когда игрок нажал F3 и после смерти выходят эти кнопки, и если без проверки он нажмет на Spawn, будет кричать что, он не залогинен). Это самое простое по моим меркам.

Нужна помощь? Стучи в Skype : Cherbet65

Последний раз редактировалось Cherbet2; 13.09.2015 в 21:09 .

Что такое код spawnl spawnvpe

Позиция в рейтинге

Всего Очков славы

Очки славы за текущий час

Для попадания в рейтинг проведено боёв: / , заработано личных Очков славы: /

Вы не принимали участие в боях в выбранном регионе.

Игрок не участвовал в боях в выбранном регионе.

Достижения

У вас пока нет достижений. Повышайте уровень мастерства, и они обязательно появятся. Хорошей игры!

У игрока нет медалей

Бои на технике

Не сыграно ни одного боя в этом режиме.

Общие параметры

  • Бои 0
  • Победы 0 ( %) 0 —
  • Поражения 0 ( %) 0 —
  • Выживаемость 0 ( %) 0 —
  • Коэффициент урона —
  • Коэффициент уничтожения —
  • Эффективность использования брони —
  • Очки захвата базы 0 0 —
  • Очки защиты базы 0 0 —

Средние показатели за бой

  • Опыт 0 0 —
  • Нанесённый урон 0 0 —
  • Полученный урон 0 0 —
  • Количество оглушений 0 0 —
  • Урон, нанесённый с вашей помощью 0 0 —
  • Урон по оглушённым вами целям 0 0 —
  • Обнаружено машин противника 0 0 —
  • Уничтожено машин противника 0 0 —

Рекордные показатели

  • Максимум уничтожено за бой 0 && chartsModel.statsData.maxFrags() !== null 0 && chartsModel.statsData.maxFrags() !== null —
  • Максимальный опыт за бой 0 && chartsModel.statsData.maxXP() !== null 0 && chartsModel.statsData.maxXP() !== null —
  • Максимальный урон за бой 0 && chartsModel.statsData.maxDamage() !== null 0 && chartsModel.statsData.maxDamage() !== null —

Знаки классности

  • Мастер 0 0 —
  • 1 степень 0 0 —
  • 2 степень 0 0 —
  • 3 степень 0 0 —

Рейтинг среди друзей Рейтинг в клане

Для участия в рейтинге осталось провести боёв: Вы не участвуете в рейтинге, так как ваш аккаунт заблокирован Вы скрыли свои достижения в рейтингах от других игроков У вас особый аккаунт, не принимающий участие в рейтинге

Вся техника

В таблице представлена вся техника, на которой игрок провёл хотя бы один бой.

c — Откуда берутся функции spawn() (объявленные в «spawn.h»)?

Я не могу скомпилировать эту простую программу

Я попытался использовать следующую команду:

Результат: ld.exe cannot find -l exit with status 1

Результат: error: spawn.h No such file or directory.

Есть ли проблема с моей установкой MinGW? Я использую Windows 7 32 бит и MinGW.

    2 1
  • 19 апр 2020 2020-04-19 04:44:31
  • vish213

1 ответ

spawn.h не является стандартным заголовком C/C++. POSIX определяет нестандартный заголовок , но он не определяет функцию spawnl , и Windows в любом случае не является совместимой с POSIX системой.

Windows определяет функцию _spawnl в

, поэтому проще всего просто удалить включение и использовать это вместо этого. Вы также можете переписать свой код для использования функции Windows CreateProcess .

Илон Маск рекомендует:  Что такое код dbase_close
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Кодинг, CSS и SQL